Amazons lansering för företag som jobbar med media och marknadsföring
Det råder inga tvivel om att Amazons lansering i Sverige skapar en ny och attraktiv intäktspotential för företag som jobbar med media och marknadsföring.
Som ett företag med en stark bakgrund inom medial marknadsföring vill vi dela med oss av några råd.
Underskatta inte Amazons komplexitet
- Amazon är inte som Google eller Facebook, som byggdes för att göra det enkelt och effektivt att spendera mediebudgetar på. Amazon är en säljmaskin och allt är kopplat till försäljning.
- Att få sin kund i position att sälja på Amazon är ingen lätt uppgift och det kräver oftast information från personer ni inte har någon kontakt med.
- Tänk efter ordentligt innan ni riskerar er byrås trovärdighet genom att lägga till Amazon på listan över tjänster ni tillhandahåller. På Amazon är det otroligt lätt att göra misstag där er kund blir straffad med att få sitt konto avstängt.
- För personer med bakgrund inom Google känns Amazon Advertising bekant. Men var medveten om att de är inte likadana. Även nyckelorden är olika och för att lyckas med marknadsföring måste era kunder ha kontot, logistiken, ekonomin, skattekraven och produktinnehållet i toppskick.
När ett konto är korrekt ordnat och hanterat är Amazon verkligen en fantastisk säljmaskin, men det tar ett år att lära sig det ordentligt. Dash är totalt fokuserat på Amazon och det är därför vi på Dash har stor erfarenhet av att samarbeta med byråer.
Vi utarbetar gärna ett ömsesidigt fördelaktigt arrangemang med er också. Tveka inte att kontakta oss.
KONTAKT